Spúšťanie z kliku

Urobiť poctivý klik nie je také jednoduché, ako si väčšina ľudí myslí, preto je dôležité prepracovať sa k nemu postupne

Prevedenie

  • Z kľaku prejdeme pomaly do vzporu.
  • Nastavíme si správnu pozíciu:
  • Hlavu držíme v neutrálnej pozícii, zrak smeruje na zem (bradu zatlačíme k hrudníku).
  • Ruky máme o niečo širšie ako na šírku ramien.
  • Lopatky máme stabilizované a pritiahnuté k hrudnému košu, teda odtláčame sa rukami zo zeme.
  • Brušnú stenu zatláčame dnu k chrbtici.
  • Nohy máme na šírku bokov a kolená máme mierne pokrčené.
  • Panvu máme podsadenú, v neutrálnej pozícii. Napneme zadok
  • Začneme sa pomaly a kontrolovane spúšťať krčením lakťov. Tie mierne zatláčame k telu. Nedržíme ich však úplne pri tele, ale ani nám nesmerujú do strán.
  • Pohyb maximálne spomaľujeme a sústreďujeme sa na dodržanie správnej pozícii.
  • Uvoľníme sa na zem znovu sa nastavíme do vzporu.
  • Opakujeme tento pohyb 3-5 krát.
  • Ak tento pohyb zvládnete bez problémov viac ako 5 krát, pridajte 10 sekundovú výdrž v hornej pozícii v mierne pokrčených lakťoch.
  • Ak zvládnete 5 takýchto opakovaní aspoň v 3 sériách, je na čase prejsť ku klikom ako takým.