Drep oproti stene

Otestujte a zlepšite mobilitu bokov a naučte sa drepovať 100 %nou technikou.

Prevedenie

  • Postavte sa 20-30 cm od steny s chodidlami na šírku bokov.
  • Podsaďte panvu, bradu zatlačte k hrudníku a pohľad smeruje priamo k stene.
  • Zdvihnite ruky nad hlavu.
  • Nadýchnite sa hlbokým, bráničným nádychom.
  • Pomaly a kontrolovane drepujte tak hlboko, ako sa dá, pričom chrbticu udržte v neutrálnej pozícii a boky zatlačte mierne dozadu.
  • Päty zostanú v kontakte so zemou.
  • S výdychom sa z drepu zdvihneme zatlačením piet do zeme. Nikdy netlačíme do špičiek!
  • Počas celého cviku sa vyhnite kontaktu so stenou.
  • Ak zvládate bez problémov drepovať z tejto vzdialenosti, o niečo sa priblížte k stene.
  • Postupujte až kým nedokážete vykonávať drepy vo vzdialenosti cca 10 cm od steny.
  • Opakujte niekoľko krát.
  • Ak je vám cvik príliš ľahký, znamená to, že ovládate techniku drepu a môžete začať robiť ťažšie varianty.